Kringloopwinkel Piekfijn te Hoogvliet

Onlangs combineerde ik een bezoekje aan een vriendin met een bezoekje aan een, voor mij, nieuwe kringloopwinkel in Hoogvliet. Wat ik van deze winkel vond, lees je in deze review!

Deze kringloopwinkel is geen bijzondere kringloop te noemen. Ik werd er eigenlijk niet warm of koud van, het is echt een typische kringloopwinkel: saaie kleuren, oud gebouw. De locatie daarintegen vind ik juist wel heel fijn. De winkel ligt direct naast het winkelcentrum Binnenban, waar je gratis kunt parkeren en er op donderdag een leuke weekmarkt plaatsvindt.

De winkel is netjes geordend. Er zijn kleine showrooms ingericht, een soort huiskamertjes, waar het meubilair staat opgesteld. Je vind het er alles; van vloerkleden tot plafondlampen, van dressoirs tot glazen. De huiskamertjes nodigen zeker uit tot het proefzitten op een bankstel.

Iets verderop in de winkel loop je langs de afdeling voor kinderen, waar ik minder enthousiast over ben. Het nodigt niet uit tot spelen en het aanbod is klein. Jammer, want deze doelgroep kan zeker voor dat kleine beetje extra omzet zorgen. Gemiste kans, met zo’n grote ruimte heb je zoveel mogelijkheden! Neemt niet weg dat je er wel iets leuks kunt vinden en dit voor de prijs niet hoeft te laten liggen: m’n vriendin kocht 6 aanwijsboekjes voor 1 euro.

Van de boekenafdeling ging mijn hart wel sneller kloppen: alles is zo mooi geordend en goed gesorteerd; genre bij genre, alles in dezelfde boekenkasten. Het lijkt wel een bibliotheek.

Dan het grootste minpunt van deze winkel: er is geen lift aanwezig. Wat er op de eerste etage is, kan ik je dus helaas niet vertellen. Rolstoel/rollator/kinderwagengebruikers kunnen helaas de eerste etage niet bezoeken en heb ook geen idee wat ze daar verkopen. Ik baal hier altijd flink van, hierdoor kan ik geen volledige review schrijven. Wat een gemiste kans.

Verder is het servies mooi geordend en bij de kassa vind je mooi gesorteerde LP’s. Bij de kassa, gemaakt van steigerhout, waar je tevens ook kunt pinnen, krijg je een tasje en een gratis glimlach.

Samenvatting:
– Een typische kringloopwinkel
– Lage prijzen
– Geen personenlift aanwezig
– Weinig aanbod voor kinderen
– Gratis parkeren
– Goed bereikbaar
– Direct naast winkelcentrum
– Mooie boekenafdeling
– Pinnen is mogelijk
– Ruime openingstijden
– Is online nergens te vinden

Openingstijden:

Maandag 11:00 – 17:00
Dinsdag t/m zaterdag 09:00 – 17:00

Conclusie:
Het was leuk een nieuwe kringloopwinkel te hebben bezocht maar gezien de afstand vanaf mijn adres ga ik deze winkel niet nog een keer bezoeken. Zoveel stelde het niet voor, voor mij persoonlijk, maar het is leuk dat ik weer een winkel kan afstrepen van m’n lijstje. Anyhow, woon je in de buurt van Hoogvliet, kun je voor leuke prijsjes hier vast wat moois vinden! Zorg dan wel dat je zonder kinderwagen of rolstoel komt 🙂

Heb je deze winkel wel eens bezocht, zo ja, wat vind jij ervan? Of heb je juist nog een leuk adresje voor me die ik zeker eens moet bezoeken? Laat hieronder je reactie achter!

Een gedachte over “Kringloopwinkel Piekfijn te Hoogvliet

  1. Michelle zegt:

    Wat jammer dat je me ontvolgd hebt op instagram! Ik volgde je altijd met veel plezier. Ik hoop dat je een goede en fijne zwangerschap hebt.

    Liefs
    Michelle

Laat een reactie achter!

