Opbouw van review 

  
Vandaag een extra artikel over hoe ik mijn objectieve mening verwerk in een review, aangezien ik helaas vervelende reacties heb mogen ontvangen, zowel onder de blogpost als privé, over m’n review over de kringloopwinkel in Monster.

Wanneer ik een winkel bezoek, kondig ik niet van te voren aan dat ik kom om een review te kunnen schrijven voor m’n blog. Ik doe dat bewust niet, omdat ik dan anders behandeld word. Ik wil net zo behandeld worden als andere klanten en dat is de reden dat ik niets zeg. 

Uiteraard maak ik ook foto’s, die hebben meerwaarde in een review voor de lezer. Ook deze neem ik onopgemerkt en als het even kan, zónder gezichten van klanten en personeel. Soms is dit helaas niet mogelijk en neem ik toch de foto. Echter vraag ik altijd de toestemming van de persoon in kwestie, om de foto te kunnen gebruiken op m’n blog. Ik geef ze dan ook de link en m’n e-mailadres. Soms is dit niet nodig omdat ik de persoon er dan af kan ‘shoppen’.
In de winkel bekijk ik verschillende punten: Hygiene, klantvriendelijkheid, kinderwagen/rolstoelvriendelijkheid, organisatie omtrent het sorteren, de prijzen en de bereikbaarheid. Van al deze punten maak ik aantekeningen en vind je terug in mijn review. 100% eerlijkheid. Daarop is m’n blog immers gebaseerd.  
Een review herzien of een winkel een tweede keer bezoeken doe ik niet. Puur omdat mijn mening dan al gevormd is en ik geen tweede review wil schrijven over dezelfde kringloopwinkel, ik heb er namelijk nogal wat te gaan. 
Ik kan begrijpen dat een negatieve review niet leuk is om te lezen, zeker als je vaste bezoeker of medewerker bent van de winkel. Echter kan ik je alleen maar adviseren iets met mijn opbouwende kritiek te doen. Ik schrijf de kritiek niet om te pesten of om je een rotgevoel te bezorgen. Ik wil mijn lezer puur informeren en daar hoort ook de lelijke waarheid bij. Ik ga mijn ervaring niet mooier beschrijven dan die werkelijk was. Hoe ongeloofwaardig zou ik dan zijn?! 

Doe iets met m’n aandachtspunten, verbeter ze. En mail me dan nog eens. Wat iemand die zijn zaak serieus neemt en wil verbeteren, geef ik graag een tweede kans.

Hierom laat ik een kringloopwinkel áltijd, achteraf, weten dat er een review is geschreven. Niet omdat ik hun goedkeuring hoef te hebben, maar zodat ze er wellicht iets van leren. Want tegenwoordig is kringloophoppen serious business waarbij klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staat. 

liefsmarianne

Like Ennairam de Kringloopster ook op Facebook!

Een gedachte over “Opbouw van review 

  1. Wij bieden fondsen / lening geld om alle in nood tegen zeer lage rente van 3% geen onderpand betrokken zijn we in staat om u elk bedrag variërend van € 3000 — € 5.000.000,00 rente bespreekbaar te geven zal zijn, met terugbetaling toegestaan 1-20 jaar Indien u interesse hebt nu contact met ons op via e-mail (offermoney05@gmail.com)

Laat een reactie achter!

