Damlaan

Helaas kon ik door persoonlijke omstandigheden afgelopen tijd geen nieuwe review plaatsen maar hier hij dan: een nieuwe review! Deze week mijn mening over de kringloopwinkel in Leidschendam, op de Damlaan.

De kringloopwinkel “De Schatkamer” vind je in Leidschendam, aan de Damlaan, gelegen aan een druk kruispunt en daarom goed te bereiken met auto, bus, fiets of met de benenwagen. Parkeerplaats is er overdag in principe geen probleem, echter op drukke momenten kan het zijn dat je de auto wat verder moet zetten en daardoor op een aantal minuten afstand bent. Desalnietttemin, goed bereikbaar dus.  

De winkel heeft blijkbaar een vergunning want ook buiten kun je spullen vinden. Of dit nou goed is voor de kwaliteit van de spullen, vraag ik me af, en door ruimtegebrek snap ik deze keuze ook wel. Het is op zich een ruim pand. Echter staat hier iedere denkbaar vierkante centimeter volgebouwd met spullen, spullen en nog eens spullen. Hierom vind ik het dus ook geen fijne winkel. Je kunt er amper lopen met meerdere klanten en kinderwagenvriendelijk is er ook niet door de smalle, volgebouwde paden. Het is echt een zooitje: graaibakken vol kleding, speelgoed en huishoudelijk staat door elkaar, etc. Je weet niet waar je het zoeken moet.  Alles lijkt gewoon te zijn neergegooid. Er wordt totaal geen aandacht besteedt aan het uiterlijk van de winkel. En dat is zeker een gemiste kans, met zoveel vierkante meters. Je kan hier zoveel moois van maken!

Volgens mij kun je er wel bijna alles vinden: keukengerei, speelgoed, vazen, fietsen, tuiniergereedschappen, boeken, CD’s en kleding. Het is alleen even zoeken… Echt veel meubilair hebben ze volgens mij niet, mede door ruimtegebrek lijkt me.

  
  
  

Dan de prijzen: deze zijn absurd hoog voor tweedehands spulletjes. De prijzen kun je ook nergens vinden, tot mijn gróte ergernis, dus moet je bij ieder product gaan vragen bij de kassa wat het kost. Niets vind ik meer irritant in een kringloopwinkel. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.
Als je dan de prijs hebt gevraagd, schrik je vaak. Zoveel geld voor dit tweedehands vaasje? Of voor dit kapotte shirt? Heel jammer. Gooi die prijzen omlaag en verkoop meer!

Hierbij moet ik ook zeggen dat deze kringloopwinkel niet alleen tweedehands spulletjes verkoopt maar ook partijen verkoopt. Zo zag ik hier laatst een superleuk houten krukje, maar vroegen hier 25 euro voor. Tja, daarvan koop ik het nieuw in een winkel met garantie. Ik snap wel dat je eraan moet verdienen maar deze prijzen zijn té hoog en begrijp het heel goed dat hierdoor mensen afschrikken en niet meer terugkomen.

De hygiene is er ook niet je van het. Ik vraag me serieus af of hier ooit wel eens gestofzuigd is, wát een vuile vloer. Het lijkt me stug, met zoveel spullen op de grond. Ook is de winkel rijk aan spinnenwebben en stof. Mocht je er dus iets kopen, gooit het gerust door een sopje om er zeker van te zijn dat je geen lifter mee hebt genomen 🙂

  



  

Verder heb ik geloof ik niet zoveel te melden meer over deze kringloop. Ik weet dat dit een ontzettend negatieve review was, maar ik ben liever eerlijk dat onterecht positief. Ik wil graag dat je weet waar je aan toe bent, mocht je deze winkel ooit bezoekje. Het is gewoon geen hoogstandje. Leuk om een keer gezien te hebben, maar ik kom er denk ik niet meer.

Toch een kleine samenvatting:
– Goed bereikbaar in Leidschendam
– Vuile, volle winkel
– Te hoge prijzen
– Geen prijsvermelding
– Kinderwagenonvriendelijk
– Heeft een inactieve Facebookpagina

Klik hier voor de (slechtwerkende) website en hier voor hun (inactieve) Facebookpagina. Ze hebben zelfs een Twitteraccount, dat overigens niet gebruikt wordt en op het moment van schrijven welgeteld 1 volger heeft.

Openingstijden:
Onbekend. Echt nergens te vinden. Ik weet wel dat de winkel van maandag tot en met zaterdag geopend is, en ik gok dat dat dan een tijd van 09:00-17:00 zal zijn, maar dit kan ik je niet garanderen. De eigenaar van deze kringloopwinkel maakt er een zoektocht van. Nog nooit zoveel moeite gehad om een zo compleet mogelijk review te schrijven!

Conclusie: deze winkel is wat mij betreft geen bezoekje waard. De prijzen zijn er te hoog, ik kan niet op m’n dooie gemakje even relaxt door de winkel wandelen door het teveel aan spullen of ruimtegebrek. Het is er vies, een grote zooi en de prijzen staan nergens aangegeven.
Zo jammer dat de eigenaar van deze winkel niet meer aandacht besteedt, of laat besteden, aan bovenstaande punten. Je zou met zoveel ruimte zo’n mooie winkel kunnen maken. Ach, wie weet, na deze review….. 😉

Heb je deze winkel wel eens bezocht, zo ja, wat vind jij ervan? Ben ik te eerlijk of stel je dat juist op prijs? Laat hieronder je reactie achter!

liefsmarianne

Like Ennairam de Kringloopster ook op Facebook!

Laat een reactie achter!

