Kringloop Den Haag, Zwedenburg

  
Afgelopen week bezocht ik de kringloopwinkel “Kringloop Den Haag” aan de Zwedenburg in Den Haag. Hier lees je mijn ervaring!

Deze kringloopwinkel zit in een voormalig supermarktpand en heeft dus een aardige ruimte, 800 m2. Ik kwam als klein meisje vroeger in die supermarkt en dus is deze winkel een beetje nostalgisch voor mij. Na de supermarkt kwam er een Scapino in, die er niet heel lang heeft gezeten, waarna deze kringloop zijn intrek nam. Inmiddels zit de kringloop er al jaren in en is het een begrip geworden in Mariahoeve, de wijk waarin de kringloop zit gevestigd. De winkel is heel makkelijk te bereiken met de fiets, tram en auto. Parkeerplaats is gratis in de woonwijk; er is vrijwel altijd plek voor de deur. Mocht het ooit een keer gebeuren dat er geen plek zou zijn, is er aan de overkant het overdekte winkelcentrum Makado, waar honderden parkeerplaatsen zijn. Even oversteken en je bent er.
Deze winkel behoort tot een kleine keten van kringloopwinkels, welke allemaal gevestigd zijn in de regio Haaglanden. De nieuwste vestiging is in Zoetermeer, welke ik ook heel graag wil bezoeken op korte termijn. In totaal zijn er 7 winkels.

IMG_3742
Ik vind dit persoonlijk een fijne winkel. De mensen die er werken zijn ontzettend vriendelijk en de winkel zelf is netjes en geordend; meubels bij elkaar, een mooie boekenafdeling en zelfs het servies is geordend.

IMG_3737 IMG_3738 IMG_3739
Ik kan echter niet goed oordelen wat ik van de kledingafdeling vond; deze waren ze aan het herinrichten. Ik heb dus niet op m’n gemak kunnen kijken. Even vervelend voor m’n oordeel maar wie weet ga ik er binnenkort nog eens terug om te kijken hoe het geworden is. Er zijn grote spiegels aanwezig, er staan paspoppen met leuke outfits en niet te vergeten pashokjes met stoelen. Echt een musthave in een kringloopwinkel, als je het mij vraagt!

IMG_3734
De boekenafdeling vond ik ook erg prettig. Er staan tig boekenkasten waarin de boeken op genre staan gesorteerd. Uiteraard ook een kast met alle CD’s, DVD’s en LP’s. Er is een tafeltje met wat stoelen waar je op je gemak even kunt zitten. Een koffiehoek zonder koffie, want dat is er helaas niet.
Een minpuntje vind ik de prijzen. Er staan geen prijzen vermeld op de artikelen; het is de bedoeling dat je zelf een mooi prijsje noemt bij de kassa. Persoonlijk vind ik dit erg vervelend, ik wil graag vooraf weten waar ik aan toe ben. Nou viel het wel mee wat ik moest betalen voor een LP, vier dinerborden van Arcopal, een schooboek over de geschiedenis van Indonesië uit ’70, een kandelaar en een vaasje; €5. Maar dat was toch maar even afwachten, en ik denk ook dat je heel vriendelijk moet lachen bij de kassa én moet treffen wíe er achter de kassa staat.
Dan nog een punt van service: garantie bij het kopen van witgoed. Als je een koelkast of wasmachine koopt kun je er voor €25 extra 6 maanden garantie bij kopen. Ik vind dit een hoop geld voor een tweedehands artikel maar het is wel heel prettig dat ze het aanbieden. Mocht je gekochte witgoed binnen 6 maanden stuk gaan, komt hun monteur gratis repareren of je krijgt een ander soortgelijk artikel als het niet meer te repareren is.

Enkele impressies:

IMG_3729 IMG_3730 IMG_3731 IMG_3732 IMG_3733 IMG_3735 IMG_3736 IMG_3740 IMG_3741 IMG_3743 IMG_3744 IMG_3745 IMG_3746 IMG_3747 IMG_3748 IMG_3749 IMG_3750
Samenvatting:

– Ruim assortiment
– Geen koffie gelegenheid
– Redelijke prijzen maar onduidelijk
– Alles gesorteerd
– Garantie op witgoed mogelijk
– Makkelijk te bereiken
– Gratis parkeren
– Vriendelijk personeel
– Pashokjes en spiegels aanwezig
– Pinnen is mogelijk
– Heeft een webshop met unieke items


Openingstijden:
Maandag t/m zaterdag 10:00 – 17:00

Klik hier voor hun website en hier voor hun Facebookpagina.

Conclusie: deze winkel is zeker een bezoekje waard! Een ruim opgezette winkel waar je als rolstoel- of kinderwagen gebruiker goed uit de voeten komt. Geordend en schoon. Alleen die verrassing aan de kassa…. Blijft mijn enige puntje van kritiek. Deze kringloop ga ik zeker vaker bezoeken!

Heb je deze winkel wel eens bezocht, zo ja, wat vind jij ervan? Of heb je juist nog een leuk adresje voor me die ik zeker eens moet bezoeken? Laat hieronder je reactie achter!

liefsmarianneLike Ennairam de Kringloopster ook op Facebook!

Laat een reactie achter!

