Kringloopwinkel ‘Het Goed’ te Leidschendam

IMG_3547

Hierbij een review over de kringloopwinkel van winkelketen ‘Het Goed’ in Leidschendam. Mijn wekelijkse uitje!

Dit is ‘m dan! De kringloopwinkel waar ik bijna iedere week wel een schat vind. Niet alleen voor m’n zoontje maar ook regelmatig voor mezelf. Dus misschien krijgt deze winkel bij voorbaat al een voorkeursbehandeling, maar ik zal zo eerlijk mogelijk proberen te zijn in mijn review over deze winkel.

De winkel is gelegen op een klein industrieterrein, gelegen naast een woonwijk én langs de Vliet en daarom heel makkelijk te bereiken. Er is een ruime parkeerplaats voor de deur maar op sommige, en willekeurige momenten, is het erg druk. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de parkeerplaats vol is, maar mocht dit toch het geval zijn is er in de aangrenzende straat meer dan genoeg plek.

Deze kringloopwinkel is een onderdeel van winkelketen ‘Het Goed’, wat 24 filialen door het Nederland heeft. Je zou denken dat de prijzen hierdoor hoger liggen maar dit valt mijn mening erg mee. Soms zijn er inderdaad items geprijsd waarvan de originele aanschafwaarde bijna net zo hoog ligt, maar over het algemeen zijn het leuke prijsjes. Deze kringloopwinkel bestaat eigenlijk uit twee panden, die tegenover elkaar liggen. Twee loodsen, die ontzettend sfeervol zijn ingericht en aangekleed; je hebt niet het gevoel dat je in een loods loopt. Met 1530 m2 is dit dan ook een aardig grote winkel.

IMG_3548

Ik ben echt gék op deze kringloopwinkel, die eigenlijk de naam ‘klein warenhuis’ mag dragen van mij. Alles wat een normale winkel heeft, heeft deze winkel ook; pashokjes, etalages, mooie stellingen, winkelmandjes en -tassen, een toilet én koffiemachine die beide gratis zijn: TOP. De winkel heeft een hele warme uitstraling door het vele gebruik van steigerhouten meubels en de paarse accenten.

Deze winkel is onwijs netjes. Er is een mooie boekenhoek, waar je trouwens ook alle platen en CD’s kunt vinden, met een gezellige tafel en stoelen, en waar ook de kleine mensen hun eigen tafeltje met stoelen en boekenhoek hebben. Onwijs gezellig, en er zit altijd wel iemand aan de tafel te lezen. De boeken staan gesorteerd op genre, welke echt van a/z gaan.

IMG_3536 IMG_3535

Van de kleding ben ik ook fan. Alles hangt op kleur gesorteerd (klein verbeterpuntje om meer winkelgenot te creëren: hang het op maat!), er zijn pashokjes aanwezig en de sieraden hebben hun eigen kast. De prijzen zijn niet hoog, met uitschieters bij designerkleding daargelaten. Je vind hier alles: broeken, complete kostuums voor heren, shirts, jassen, jurken en accessoires zoals zonnebrillen, riemen, stropdassen en hoeden. Zodra de herfst weer in beeld komt, komt er ook een speciale najaarshoek met alle sjaals, mutsen, winter- en skijassen, schaatsen en bontlaarzen.

IMG_3544 IMG_3530 IMG_3538 IMG_3542

De kinderen hebben hun eigen hoek, waar zowel het speelgoed staat als het kindermeubilair en de kleding. Volgens mij wordt er onwijs veel ingeleverd, want het assortiment aan speelgoed is iedere week anders. Mijn zoontje vermaakt zich iedere week weer in de hoek waar hij ongestoord kan spelen, steeds weer kijk hij z’n ogen uit naar al het moois. Ik koop er regelmatig kleertjes voor hem; voor €1 heb je al een complete outfit. Je kunt er letterlijk terecht van maatje 42 (baby) tot aan de grootste maat voor volwassenen. Twee maal per jaar hebben ze er ook nog eens sale; dan zijn er bepaalde kledingstukken voor de helft van de prijs.

IMG_3533

Dan hebben we in deze loods nog de afdeling met de huishoudelijke spulletjes; van keukenserviezen tot aan decoratie voor in je kast, het staat er allemaal. Allemaal netjes gesorteerd in kasten. Op alle elektronische apparaten, zoals Senseo’s en waterkokers, zit garantie.

IMG_3529 IMG_3528

Aan de overkant vinden we hele andere spullen: hier vind je voornamelijk de meubels, zoals (eet)tafels, stoelen, bedden en kasten. Ze staan allemaal netjes opgesteld en ze maken van een eettafel echt een gezellige eethoek, aangekleed met kleedjes en al. Overal staan de prijzen duidelijk op vermeld. Er staan wel wat meubels bij die licht beschadigd zijn maar welke nog wel goed op te knappen zijn. Niet alleen opknappertjes staan er, maar ook meubels die eruit zien als nieuw.

In dit stuk van de loods, wat ik de rommelhoek noem, vind je spullen die volgens mij niet echt ergens tussen passen. Hier staan bijvoorbeeld de sportartikelen, zoals ski’s, rackets en helmen, maar ook vind je hier het witgoed, grote spiegels, bloempotten, en veel bakken met draden en gereedschappen. Ook liggen er regelmatig pakken met tegels en er staan wat fietsen te koop.

IMG_3552 IMG_3553 IMG_3554

Verder vind je hier veel meubels en is er nog een hoek met elektronica zoals TV’s, telefoons en DVD-spelers. Videorecorders zijn hier verbannen en ook worden er geen videobanden meer verkocht. Wat dat betreft is de winkel wel goed up-to-date. Aan het einde van het jaar wordt hier een leuke kerstmarkt ingericht; dan staan er op gezellig aangeklede tafels alle kerstspullen gepresenteerd, met de bijbehorende kerstmuziek op de achtergrond. En dan heb je van die Kerst-gekken, zoals ik, die daar maar al te graag snel heen ‘moeten’.

Uiteraard het ‘Het Goed’ z’n eigen website, waarop je nog veel informatie kunt vinden over deze keten, en een eigen Facebookpagina. Die is niet heel spectaculair actief maar soms zie je nog wel eens wat leuk nieuws voorbij komen.

Enkele impressies:

IMG_3551 IMG_3550 IMG_3555 IMG_3556 IMG_3559 IMG_3549 IMG_3546 IMG_3545

Een samenvatting:
– 24 filialen van ‘Het Goed’
– Heeft de inrichting van een klein warenhuis
– Pashokjes aanwezig
– Garantie op elektronica
– Redelijke prijzen
– Geen kapotte/vieze spullen
– Twee maal per jaar sale
– Pinnen mogelijk
– Makkelijk te bereiken en genoeg gratis parkeerplaats
– Koffiehoek met gratis koffie en toilet
– Mooie inrichting en aankleding

Openingstijden:
– Maandag t/m vrijdag 09:30 – 17:30
– Zaterdag 09:00 – 17:00
– Zondag gesloten

Klik hier voor de website van deze kringloopwinkel, en hier voor hun Facebookpagina.

Conclusie: ik vind dit een heel fijne kringloopwinkel. Je vind er echt betaalbare prijsjes, de winkel is ontzettend netjes en opgeruimd en het assortiment is groot. Ik vind er dan ook regelmatige mooie spulletjes, voor mezelf en m’n zoontje. Het is zeker een bezoekje waard en ik ben ook zeker nieuwsgierig naar andere winkels van ‘Het Goed’. Ik heb nog nooit zo’n mooie, warme kringloopwinkel gezien.

Heb je deze winkel wel eens bezocht, zo ja, wat vind jij ervan? Of heb je juist nog een leuk adresje voor me die ik zeker eens moet bezoeken? Laat hieronder je reactie achter!

liefsmarianneLike Ennairam de Kringloopster ook op Facebook!

 

5 gedachtes over “Kringloopwinkel ‘Het Goed’ te Leidschendam

  1. Nynke zegt:

    Wat een leuk stukje om te lezen! Je schrijft op een leuke manier die lekker makkelijk leest😃. Kijk uit naar je volgende review over een Kringloop winkel !
    Hier in Arnhem hebben we ook een leuke kringloop winkel, het heet 2Switch! Alleen is voor jou een beetje ver rijden haha ☺️. X

    • Bedankt voor de tip! Ik ben van plan heel Nederland door te reizen, met als doel alle kringloopwinkels van Nederland te bezoeken. We maken er dan gewoon een dagje weg van. Die in Arnhem ga ik zeker bezoeken!

  2. Wat een briljant en leuk idee, dit blog! Ik kom zelf ook graag bij Het Goed. Ga eigenlijk altijd hier in Eindhoven en zo te zien lijkt de winkel qua inrichting erg op die van Leidschendam. Ik heb gelijk zin om weer eens te gaan. Kringloopvondsten scoren is echt een van de leukste dingen die er zijn!

  3. hoi leuke recensie
    ik werk er zelf en ik doe de elektra en ik verkoop nog steeds videorecorders dus dat is een kleine misvatting, en ja dat verkoopt nog steeds voor 4,50 tot 4,95….
    verder goeie recensie en hopelijk tot ziens bij het goed

Laat een reactie achter!

