DIY – Bakje van LP

Regelmatig struin ik Pinterest af, naar leuke DIY’s. Laatst heb ik deze DIY zelf geprobeerd en in deze post laat ik je zien wat mijn resultaat is!

Omdat ik vaak een kringloopwinkel bezoek, is het leuk en goedkoop daar m’n spulletjes voor m’n DIY projecten te kopen. Net zoals dit LP project; ik was maar 1 euro kwijt. Nadat ik het project had uitgevoerd kwam ik er alleen achter dat ik een verkeerde LP heb gekocht, maar daarover vertel ik later meer.

Voor deze té makkelijke DIY heb je drie dingen nodig:
– LP (zonder gat in het midden)
– Oven, verwarmd op 100 graden
– Schaal waarop de LP past (gebruik een schaal die geschikt is voor in de oven!)

Verwarm de oven op 100 graden. Leg de LP over de bak heen en zet het op een rooster in de oven. Zorg dat de bak groot genoeg is dat de LP smeltend er nog op past. Doe de oven niet dicht maar blijf wachten tot je LP helemaal gesmolten is.

Nu kun je twee dingen doen: of je laat de LP zo (zoals ik gedaan heb), dan krijg je sierlijke vormen, of je legt er razendsnel nog een minstens even grote bak overheen zodat de LP plat gedrukt wordt. Doe dit echter wel zeer snel want de LP wordt binnen enkele seconden alweer hard. Je eventueel ook met je handen (en een ovenwant aan!) de LP nog vormen.

Ik had de pech dat ik een kleine LP heb gekocht; deze hebben een gat in het midden. Grote LP’s hebben dit niet. Een fout die ik jullie wil besparen!
Zorg er ook voor dat je de oven niet warmer dan 130 graden gebruikt, dan kunnen er giftige stoffen vrijkomen uit de LP. 100 graden werkte bij mij prima!

Zo kun je natuurlijk eindeloos variëren in vormen: probeer het eens over een vaasje of een beker. Of probeer de LP eens ín een bak te leggen ipv erover.

Wat vind jij van deze DIY? Leuk om eens te proberen? Laat je mening achter bij de comments!

 

liefsmarianne

Like Ennairam de Kringloopster ook op Facebook!

 

 

Laat een reactie achter!

