Kringloop Voorburg

IMG_3502

Onlangs bezochten we de enige kringloopwinkel in Voorburg. Ik kocht er niks maar we snuffelden graag wat rond in deze grote kringloopwinkel. Mijn ervaring in deze winkel lees je in mijn eerste review!

De winkel vind je midden in een woonwijk, in een grote loods die ook nog eens een kelder bezit, welke ook gebruikt wordt als winkel. Dus twee etages winkel!

Het parkeren is er gratis en makkelijk; er is veel ruimte voor de deur en het lijkt mij sterk dat deze parkeerplaats ooit helemaal gevuld zal zijn met auto’s. Mocht dit toch gebeuren, is er in de directe omgeving in de wijk zat plek, waar je wel je blauwe kaart moet neerleggen.

De buitenkant van het pand is nogal een rommeltje, iets waar ik persoonlijk niet van hou en niet uitnodigend vind. Er staan talloze fietsen, ook een hoop waarvan het lijkt alsof ze net uit de gracht komen. De ingang vinden is nogal verwarrend; ik weet toevallig dat je via de garagedeur naar binnen kunt, maar bij slecht weer is deze gesloten en doen ze het kleine deurtje van de grote garagedeur open. Tot een tijd geleden was de ingang door de ‘normale’ deur zoals je op de foto kunt zien. Achter deze deur is nu de ruimte voor de boeken. Echter hangt het ingang-bord nog boven deze deur en ik kan me heel goed voorstellen dat dit verwarrend is voor nieuw bezoekers bij slecht weer.

IMG_3477
De loods met voornamelijk meubels

In deze winkel kun je heel lang struinen; de winkel is inclusief de kelder 3000 m2. Helaas is de winkel naar mijn inzien niet zo goed ingericht. Er is wel een poging gedaan om wat spullen te sorteren maar mijn indruk is toch wel dat het een beetje neergegooid wordt en dat dat een prima plek zou zijn. Overal vind je meubels, met hierop accessoires, serviezen, apparatuur en speelgoed. Er zijn wel degelijk plekjes ingericht waarbij alles netjes gepresenteerd staat, zoals het serviesgoed en de elektronica, maar deze spullen vind je overal in de winkel terug, niet alleen op de afdeling zelf. Een gemiste kans als je het mij vraagt, want met een kleine investering is er toch iets geweldigs te maken van zo’n grote loods met kelder! Zo vind je bijvoorbeeld de kleding niet alleen in de loods, maar ook in de kelder. In de loods vind je elektronica, maar ook in de kelder. Ook is de kleding totaal niet gesorteerd; daar waar het vaak in andere winkels juist gesorteerd is op kleur of maat, hangt hier alles door elkaar. Voor mij geen uitnodiging om de kleding te bekijken. Ook hangt de kinderkleding er kriskras door heen, wat resulteert in een flinke zoektocht.

IMG_3491 IMG_3490

Het assortiment is zeker uitgebreid, je kunt er in principe van alles vinden. Van serviezen tot aan witgoed, van bedden tot aan speelgoed, kleding en ze verkopen er zelfs nieuwe wenskaarten. Ook de dieren worden niet vergeten: van caviakooi tot krabpaal voor de kat, je vindt het er. Helaas kwam ik wel met regelmaat een kapot, geroest of vies item tegen. Ik zeg: weggooien dat spul!

Dan de prijzen. Die vind ik, als fanatieke kringloopster, schrikbarend hoog. Zo betaal je voor een houten puzzel €6, voor een ouderwets, houten bureau (met hier en daar een beschadiging) al €175 en mocht je een designer kledingstuk vinden hangt er prijskaartje aan van al gauw zo’n €10. Ik vind dat echt té hoge prijzen voor tweedehands items maar ik kan me het voorstellen dat je dit acceptabele prijzen vindt als je niet zo vaak een kringloopwinkel bezoekt. Dit is dan ook de reden dat ik er niets gekocht heb; ik zag genoeg potentiële winnaars om mee naar huis te nemen maar de prijs weerhield me ervan het mee te nemen.

Wij bezochten de winkel op zondag, iets wat vrijwel uniek is in kringloopland. De meeste kringloopwinkels zijn op bijzondere tijden een paar uurtjes geopend maar deze winkel is de hele week geopend. Zondag is voor mij zeker ideaal, we maken er dan een gezinsuitje van. Deze kringloopwinkel gaat overigens wel met zijn tijd mee wat social media betreft: het heeft een eigen Facebookpagina en wanneer je deze hebt geliked krijg je 10% korting op je aankopen. Zeer uniek! Ook kun je via hun website een berichtje achterlaten als je op zoek bent naar een specifiek item.

In het uiterlijk van de winkel mag wat mij betreft een flinke investering worden gedaan; het is een loods en daarmee is dan ook alles gezegd. Geen likje verf op de muur, een kale vloer en geen decoratie, op de verkoopwaar na. Daarnaast vond ik de veiligheid ook niet helemaal sjofel. In de kelder was er blijkbaar een lekkage geweest en hiermee waren ze nog bezig. Echter was dit stuk, met opengebroken muur en gereedschappen, niet afgezet en hier had mijn zoontje zo heen kunnen lopen en zich kunnen bezeren. Ook spotte ik loshangende stopcontacten. Echt een afknapper.

Hier enkele impressies:

IMG_3501 IMG_3500
Een hoek ingericht met brocante itemsIMG_3499 IMG_3498 IMG_3497 IMG_3496 IMG_3495 IMG_3494 IMG_3493
De ingang naar de kelder
IMG_3492 IMG_3489 IMG_3488 IMG_3484 IMG_3483
De tussendeur naar de tweede winkelruimte
IMG_3482 IMG_3481 IMG_3480
De electronicahoekIMG_3478
Ook de kinderen worden niet overgeslagenIMG_3476

Een samenvatting:

– Ruime openingstijden; alleen op maandag gesloten
– Gratis parkeergelegenheid
– Ruim assortiment
– Hoge prijzen
– Grote maar sfeerloze winkel
– Pinnen is mogelijk
– Gevaarlijke situaties in winkel
– Eigenaresse doneert maandelijks €250 aan het goede doel
– Kortingsactie
– Geen eetgelegenheid
– Ruilen is niet mogelijk, ook niet als je aankopen kapot blijken te zijn of het niet doen

Openingstijden:
– Maandag gesloten
– Dinsdag tot en met zaterdag 09:00 – 17:00
– Iedere zondag 12:00 – 16:00
Klik hier voor de Facebookpagina van de kringloopwinkel, en hier voor de website.

Conclusie: een bezoekje aan deze grote kringloopwinkel is het zeker waard, maar dat zal voor velen bij een eenmalig bezoekje blijven. Ik kom er ook niet zo vaak. Ik weet zeker wanneer de eigenaresse een kleine investering doet in de aankleding en veiligheid van de winkel, alles netjes sorteert en alle kapotte items gewoon weggooit, het een fijnere winkel wordt om te bezoeken. Ik zal hier in ieder geval niet mijn DIY-spulletjes zoeken door de hoge prijzen.

Wat vond je van mijn eerste review? Te kritisch of juist realistisch verwoord? Heb je deze winkel wel eens bezocht, zo ja, wat vind jij ervan? Of heb je juist nog een leuk adresje voor me die ik zeker eens moet bezoeken? Laat hieronder je reactie achter!

liefsmarianne

Like Ennairam de Kringloopster ook op Facebook!

Een gedachte over “Kringloop Voorburg

  1. Jan Bauke Spoelstra zegt:

    Ze zijn inmiddels verhuist naar Den Haag, om onbekende redenen, ik zelf vond het on onprettige winkel, wel leuke spullen maar geen aardige mensen, de houden je in de gaten, vooral blonde Dolly staat in een hoekje te gluren, in Den Haag hebben ze een levensgroot scherm en zien ze werkelijk alles, en die hond in Voorburg, erg aggressief, nee ik haal mijn spullen in Leidschendam bij Het Goed, voel ik me meer op me gemak dan hier.

Laat een reactie achter!

